tisdag 18 januari 2022

"Jag vet inte vad jag känner för dig längre"

 Vi kan kalla dig för Hanna. 

Hanna, jag vet ärligt talat inte vad jag känner för dig längre. Du har varit nära mig otroligt länge. Du har funnits där när jag har varit ledsen. Du har funnits där när det inte har funnits någon annan att dela min glädje med. Många gånger har du hjälpt mig att fly verkligheten  När tiden har varit mörk, har du förtrollat bort mig till en annan värld. Du vet vad jag behöver, du vet vad jag gillar och du har aldrig ställt några krav. Men senaste tiden har jag funderat på vad jag verkligen känner för dig, och jag tror inte längre att jag behöver dig. Jag har hittat andra. Men jag kommer aldrig glömma bort dig och du kommer alltid att finnas med mig i tanken.

Du hjälpte mig att finna riktiga vänner här i livet. Det är otroligt hur många gånger du har varit kontaktnätet som har skapat sociala stunder för mig och mina kompisar. Hanna, du har introducerat mig för kontakter som jag fortfarande har kvar idag. Det är jag tacksam för. Jag minns den dagen vi åkte upp till Stockholm och träffade gemensamma bekanta. Det var kul. 

Tyvärr minns jag första gången jag började tveka på min relation till dig. Det var för ungefär sju år sen. Jag behandlade dig illa. Vi träffades bara när jag inte hade något annat för mig. Många gånger tog jag upp kontakten med dig bara för att svika dig tio minuter senare. Det gjorde mig ledsen. 

Vid ett annat tillfälle hade vi varit borta från varandra under en längre tid. Du kom tillbaka till mig i ny skepnad. Jag blev lite ledsen att du var den enda jag hade. Jag har många gånger mått dåligt av att vi har en relation. 

Jag tror vi behöver ta en paus, för jag tror att du hindrar mig från att träffa andra.

Ibland är jag lite trög Hanna. Ibland behöver jag lämna något för att hitta andra vägar. Det kanske inte är den charmigaste egenskapen, men sån är jag. Ibland behöver jag tvinga mig själv att ge mig ut för att hitta någon annan som jag tycker om. 

Vem vet vad som händer Hanna. Just nu har vi redan tagit en paus, och det känns bra. Men vi kanske hittar tillbaka till varandra någon gång i framtiden. 

Vi får se vart livet tar oss 



Inga kommentarer: