tisdag 24 mars 2009

Thailand #2

Det tog ett tag innan jag fick tag pa en dator, men nu sitter jag har, i Aounang Thailand.

Mandag:
Vi akte till Arlanda fran Norrkoping runt 18:30. Jag hade vaknat upp med ett stort leende den dagen. Efter ett par omvagar kom vi fram till parkeringsplatsten och jag stack pa toa direkt, hade varit kissnodig fran Nykoping. Val framme pa Arlanda satt vi oss i SAS Lounge dar det bjods pa Ol, vin, lask och snacks, det fanns aven tillgang till Internet. Nar vi steg pa Planet sa svek mina forvantningar om Forsta klassa saten, men det visa sig att det skulle bli mycket battre. Val pa planet bjods det pa allt som kan tankas. Jag tog en Gleen Fidish och ett rovin, som smaka skit. Jag sov 15 minuter under den 10 timmar langa flygresan, sa jag var en aning trott nar vi kom fram. Val framme i Thailand sa tog vi en Taxi till hotellet. Vagen dit var mysig och det ar alltid intressant att se kulturen i andra lander. Hotellet vi bot pa ar inte alls flott, men det ar Charmigt sa det heter duga. Det ar sma hus dar vi bor 2 och 2, jag bor med Marre. Nar vi val hade packat upp allt satt vi oss utanfor pa nagra stolar och tog oss en dricka, whiskey for min del. Kvallen spenderades pa strandgatan, det vi kakade och shoppade. Jag at kyckling med ris och kopte mig en Fake Diselklocka, fett vart. Vi tog oss hem till Hotellet och jag somnade pa 5 sekunder.

Tisdag:
Jag vaknade kl 0700 men lag kvar i sangen till 0800, kunde dock inte somna om. Efter att ha atit frukost tog vi en Chuck chuck (Taxi) till stdrande dar vi tog en bat till en o som jag inte kommer ihag namnet pa. Dagen dar spenderades pa att sola, bada och ata. Vi tog nadra snorkelvarv i havet. Det forsta som hande mig var att jag tog pa mig snorkel och stoppa ner huvudet i havet och insag att jag var omringad av ca 200 fiskar, ganska coolt. Vi tag baten hem och efter att ha tagit en chuck chuck hem i sporegn sa sov vi 2 timmar. Nar vi val vaknade tog vi ater igen en sup innan vi begav oss till en restaurang. Jag tog en Hawaii. Anledningen var att jag ville testa hur den smakade har, den far 5 av 10. Klockan var ca 2245 nar vi var klara och vi begav oss hemat. Jag kopte en Pike och en par slappa brallor pa vagen hem. Nar vi kom hem satte jag mig har vid dator for att informera er hur pass underbar resa jag har. Det borde komma upp bilder pa marres Facebook, ni far halla ogonen oppna. Klockan ar 0030 har och jag orkar inte ratta stavfel. Nu ska jag sova, ses om nagra dagar.

Inga kommentarer: