tisdag 10 mars 2009

Fem Fruktansvärt Fräna Filmer!

Efter att ha skrivit ner mina absoluta favoriter inom musikindustrin så slogs sig mina arbetsverktyg ihop inuti skallen och sa till mig att det var dags att recensera musikens lillebror, filmvärlden. Ett väldigt svårt uppdrag och de fem följande representanterna kanske inte riktigt visar vilken smak jag har, men dem är i alla fall Kick Ass so lets go:

The rock
I många människors värld en vanlig Hollywoodrulle med bra skådespelare. Men för mig så visar The rock att Actionfilmer var så otroligt mycket bättre på 90-talet. Även om handligen inte på nåt sett sticker ut så ser jag denna rulle som en av de bästa rullarna.

Alien 2
Precis som Silent Hill så var det tvåan jag fassnade för, och vilken rulle det är. Grym Action, bra skådespelare och fräna effekter. Ja Alien 2 är verkligen en kanonrulle!

Matrix
Precis som ett revolutionerande Tv-spel kom Keanu Reeves och sopade banan med allt annat. Första gången jag såg denna film undrade jag hur människor kunde skapa sånn frän Action. Ja det var revolution inom filmvärlden. 

The Illusionist
One Word: Epic!

Dumb & Dumber
Jim Carrey som bäst. När man har min humor så blir det inte bättre än det här. Denna rulle har jag nog sett 50 gånger. Just awsome!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Dumb & dumber samt The Rock ligger på min top-tio också! helt klart! The Rock är en klassiker, och det är som du skriver, att actionfilmer var bättre på 90-talet!

Anonym sa...

Grymt bra lista laggish:)