fredag 6 mars 2009

10 låtar som representerar min musiksmak!

Slagsmålsklubben - Smart drag Mr Christer
Från mitt intresse av TV-spel fångades jag av SMK direkt. 8-bit med ett mer pop-stuk gjorde att jag fassnade direkt. Detta är min absoluta favorit inom Bitpop 

Coldplay - Viva La Vida
Det var på senare dagar jag spettsade öronen för en av musikvärldens mest unika sångare Chris Martin. Det är just han som gör Coldplay unika för mig. Viva La Vida är en av deras bästa låtar.

Showtek - Dominate
Jag har sedan många år tillbaka varit ett fan av Elektronisk musik. Men det var först när Hardstyle började spelas som jag verkligen började gilla genren. Showtek är helt klart en av de grymmaste. 

In Flames - Alias
Det tog mig enda till Come Clarity-plattan innan jag började lyssna på det Svenska Metalbandet.
Jag tycker In Flames har en bra mix av sång och tung rock. 

Nobuo Uemastu - Fragments of Memories
Final Fantasy-serien var den första spelserien jag blev förälskad i och enda sen första gången jag spelade det har jag älskad musiken. Dess skapare är i mina ögon lika talangfull som många av de gamla klassiska kompositörerna.

Israel Kamakawiwo´ole - Somewhere over the Rainbow
En av mina favoritlåtar och helt klart den bästa versionen av den. R.I.P Israel

Johan Pachelbel - Canon In D
Jag tror det var min far som fick mig att uppskatta klassisk musik och är det en låt jag verkligen älskar är det denna. I mina ögon är detta stycke det bästa som har gjorts, ever.

Paramore - Born for this
Mitt absoluta favoritband. Precis som Coldplay så är det sångerskan, Hayley Williams som gör bandet så unikt.

Lisa Miskovsky - Lady stardust
Jag älskar röster från det kvinnliga könet och Lisa har en av den mest mjuka rösten jag har hört.

Nightwish - Dark Chest of Wonders
Nightwish var det första bandet som jag i tidiga dagar började lyssna på. Jag må säga att jag slutade följa deras nyheter när Tarja blev kickad ur bandet. Även om den svenska sångerskan är duktig så går det inte att ersätta Tarja, hon är för klockren.

Jag utmanar Elin Fredriksson och Joachim Vemmerstad att göra samma sak!







Inga kommentarer: