söndag 10 augusti 2008

spara

"Jag klev in i Ida dahlbergs rum, Syster till Emil, för att kolla saldot på mitt konto. Jag studerade de siffror som visades på skärmen, mitt sifferminne antecknade 1400kr. Jag och mitt sällskap tog oss därefter in till City för att få den där sifferkombinationen att sänkas ett antal nollor. "

-- approximately 20 hours later --

"Aj, mitt huvud. Det är nog dax att kliva upp. Jag tar en snabb titt på Nordea.se
- 93kr!!!!!!!!!!????"

När Emils moder senare skjutsade in oss till Sundsvall City för att vi skulle hinna med bussen så satt jag i baksätet, nästan gråtandes. Inte för att jag har pumpat ut ca 1300kr på en dag. Inte var det för att det är ungefär hälften av vad jag får på en månad. Anledningen var att det har hänt många gånger förut. Nu är det dags att ta tag i detta. That is why the snus ryker. Jag lägger ut 900kr på den skiten varje månad. Jag orkar inte med det längre, det är bara onödiga pengar. Så du som läser detta, stötta mig när det gäller snusen. Jag vill och SKA sluta med skiten, men det är svårt många stunder. Du som har testat vet.
Well, thats all for me this time. Snus, not for teh win

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är stolt över dig min son! Snus är bara onödigt.