tisdag 13 maj 2008

www.blogspot.com

Klockan slår spöktid om några minuter och här sitter man, lyssnandes på FF-musik i ett mörkt rum tillsammans med 10 sovandes pansarsoldater. Några av dem snarkar, några är lite tystare av sig. Ibland hör man någon som vänder på sig eller drar iväg en host på grund utav att det är irriterat i halsen, alltså bara mänskilg beting. Tar jag en titt utanför fönstret ser jag ett stort gult hus fullt av NBG-soldater, några av dem har inte gått o lagt sig än. Verkar som dem har sysslor att göra. Det är en ganska kall parkering som endast har några fordon på sin plats som utger det mesta av det som går in i mina ögonpupiller, inte så mycket att reflektera över. Ungefär så skulle man kunna förklara en sen Bodenkväll, inte mycket liv, inte mycket rörelse. Det är när man sitter framför den internetuppkopplande datorn och skriver in blogspot i sökfältet hjärnan börjar dra igång dom dammiga kugghjulen inuti skallen och funderingarna kommer fram. Vad ska jag göra härnäst? hur blir morgondagen? varför ser världen ut som den gör? kommer solen att explodera? Ja, den här gången känns sånt ganska irelevant. Jag läste föresten att musplattan på en laptop reagerar med den statiska elektrisiteten vi har i kroppen, och där efter fungerar när vi drar med fingret på den och står still när vi använder pennan, ganska coolt. Mycket finns det att lära sig. Kunskap som får oss människor att bli allmänutbildade, men kanske inte fyller mer syfte än att vi vinner över våra småsyskon på TP. Kul är det i alla fall med kunskap. Blindskriften uppfanns av en 15-årig blind kille, rätt fränt.

Men nu säger jag hej då och ska snart publicera detta inlägg som oftast inte fyller mer syfte än det till mig själv. But thats the hole point with it, see you, bye

Inga kommentarer: