fredag 16 maj 2008

Dahlberg, Lagge och den virtuella fyrkanten...

Lagge Rapporterar:
Imorgon, närmare bestämt 09:00 lördag den 17 Maj rycker andra insatspluton, första tropp in i bevakningscentralen på I 19, Boden. Något vi har längtat efter i ungefär lite mer än 100 dagar. Kommer det bli slappt, nervöst eller helt enkelt som en vanlig lumpen dag? Ja det får morgondagen avslöja. Är det en sak som är säkert så är det att morgondagens händelser kommer att ge intryck om hur resten av vår VPL kommer att vara.

Dahlberg Rapporterar:
För det första så är detta mitt första blogginlägg som Mr. Lagré har tvingat mig till att skriva. Jag ska göra mitt bästa.
Lite nervös inför morgondagen, känner att maskinen som skriver larmrapporter kommer bli min värsta fiende. Men det som inte dödar det härdar. Vad gör man som insatssoldat är nog den mest ställda fråga en skyddsvakt kan få och svaret på den frågan är nog att man sitter i en kur och stirrar in i en dataskärm och hoppas på att se en buse slanga lite bensin. Men man kan inte få allt man önskar. Nu har jag skrivit allt för mycket och hoppas ni som läser tycker att jag har gjort ett bra jobb :) Over And Out från Dahlberg, Lagge och den virtuella fyrkanten.

Inga kommentarer: