torsdag 22 maj 2008

Saturday night fever give me strength

Veckan då lagge fyllde 20 år har varit jobbig. Själva veckan i sig med utbildning har inte varit överdriven. Vi har gjort ganska roliga saker när jag tänker efter. Det som har gjort dagarna sega och långa har varit den ständiga väntan på hemresedagen ála fredag. Det var nu tre veckor sen jag var hemma i Norrköping och längtan börjar bli oändlig. Den sista droppen föll verkligen när jag fick min biljett i handen och upptäckte till min förvåning att jag hade tåg hem från skitboden. Frustration och besvikelse uppstod genast och det tog inte många sekunder innan dom första tårarna började falla från mina ledsna ögon. Men ett väldigt uppskattat telefonsamtal från en viss Emelie gjorde att jag insåg att det inte var så farlig, och jag kommer ju faktiskt hem, heeeem, HEM! Jag längtar så oerhört mycket. Min helg må vara kort. Men det skiter jag i just nu. För nu behöver jag komma hem och känna lukten av ett civilt liv tillsammans med nära och kära. Det har varit alldeles för länge här uppe i bajsboden. På lördag ska jag ha sjukt kul.

bye

Inga kommentarer: