tisdag 20 maj 2008

En Annorlunda 20:e Maj.

"Välkommen till vuxenvärlden" Ja, det var ett par väl valda ord av mor min när jag berättade för henne att min födelsedag inte riktigt såg ut som den brukade göra.
Den 20:e maj brukar se ut som så att jag blir väckt på morgonen, det kommer in ett par halvtaskiga sångfåglar för att gratta mig. Frukost på sängen samtidigt som packeten öppnas fort och förväntansfullt. Jag tror att det är många som känner igen sig. Men denna gång blev det inte riktigt så. Besvikelse, oförväntat eller rent av sagt en skitdag?
Morgonen började men att jag var den första som klev upp från min halvtaskiga säng, några enstaka sekunder efter det började Dahlberg mittemot mig ta ton för en mer än godkänd sång, en bra start på dagen med andra ord. Jag gick i vanlig ordning till matsalen för att få i mig frukost, där Jönsson överraskade mig med 2 presenter, riktigt uppskattande. Resten av dagen var ungefär som en vanlig bodendag. Telefonen ringde och burrade lika ofta som jag skiter, dvs ganska mycket. Det uppskattades :). Egentligen så bryr jag mig inte så mycket att jag var här uppe i staden som kallas Boden, en militärockuperad stad där hälften av alla farbröder jobbar inom försvaret. Huvudsaken är att jag har folk som bryr sig om mig och uppskattar mig för den jag är. Sen om födelsedagen är den man vill, ja det får man ta. Lördagen som kommer blir desto roligare. Längtar redan. Det finns inte ord som kan beskriva hur mycket jag saknar alla i Norrköping. Nu har det nästan varit 3 veckor sedan jag fick komma hem och verkligen känna mig HEMMA. Så i helgen ska jag njuta, ha roligt och uppskatta att vara där solen alltid lyser, människorna jag älskar bor, och där min själ trivs som alldra bäst. Hej då!

1 kommentar:

Anna-Katrina sa...

välkommen till det tuffa livet. Men du är ju inte bortglömd!!!!!!!!!!

Mamma