söndag 9 mars 2008

Söndagsvärme!

Ja, nu sitter jag här igen. Framför min dator lyssnades på musik, tangentbordet framför mig och sådär lite småhungrig. Jag ska skriva ner några rader som Daniel har berättat för mig.

Känslan i magen för honom är ungefär den samma som det är varje Söndag. Han kan inte riktigt koppla av eftersom huvudet ständigt räknar timmarna kvar tills det att tåget ska ta honom från sitt Eden till Arlanda där han senare ska flyga vidare, upp till kalla Boden. Men är det egentligen så fruktansvärt? Nae, det tror jag inte att han tycker. Jag tror att han tycker att han har det rätt så bra, även om man kan märka på honom att söndagar, ja dom är inte roliga. Det är nog känslan av att åka härifrån som han tycker är jobbig, ja det är det!
Han berättade för mig om de två senaste helgerna han har haft i sitt hem, jag fick känslan av att han är mer än stolt att heta Daniel Lagré. Förra helgen gick han raka vägen till sina syskon, Elin och Emelie där han fick Massage, bad, macka, tee, snus och kärlek. Haha, ni skulle ha sett minen på honom när han berättade det för mig, han trivdes verkligen med det, det såg man på honom. Dagen efter råkade han spendera lite för mycket pengar, men oj va roligt han hade det. Kompisen Victor hade hyrt cluben "Hugos" . Kvällen lös av gemenskap, kärlek och glädje. Synd bara att det var tvugen att kosta ett antal hundralappar från hans konto. Men roligt hade han i alla fall. Söndagen var inget han la på minnet, det enda han sa var att han längtade tills han skulle få träffa sin Marielle som han tycker så mycket om.

Veckan gick och efter 5 tunga lumpendagar kom han hem igen. Denna gång gick han även då till sina systrar. Där han somnade efter några timmar. Lördagen såg lite lugnare ut än den som han hade haft innan. Han tog bussen ut till åby, tillsammans med nära och kära för att bjuda Fia på en helkväll. Jag tror hon tyckte om det, det kändes som det på Daniel när han berättade det.
Vaknade, ja det gjorde han på söndag vid 0900 tiden för att sedan gå till sin lägenhet, dricka tee och kolla film.
Berättandet slutar här. Det är alltid lika roligt att lyssna på honom, man verkligen ser och hör att han trivs med sitt liv. Att prata med någon som har leendet stort på munnen är alltid lika uppmuntrande.
Till sist har jag valt att han ska få skriva några rader, so here it goes:
" Jag vill bara säga att jag har det skitbra, Lumpen är chill, man lever för helgerna. Jag har blivit brunhårig och jag har dragit ner på snusandet som FAN, aight man! Jag kan tyvärr inte berätta något för er till nästa söndag, jag ligger inne då. Men några dagar senare ska inte vara omöjligt, Kapunka gaddie gonatt."

2008 - 03 - 09 "Laggieblogg" 12:58:43, Blogspot.com.

1 kommentar:

Anna-Katrina sa...

Kul att läsa dina tankar :)