torsdag 27 mars 2008

Kan du kan jag

Det är gämförbart med det solskenet vi får på kinden. Eller den magkänslan man har några helvarv på klockan innan momentet man har byggt upp förhoppningar för ska slå in. Det är som att kliva upp på morgonen, vaknandes med hyffsad bra smak i munnen samtidigt som frukosten äts tillsammans med ett bra och piggt humör. Eller ska man förklara det som den gången man fick första kyssen från den människan man så länge har byggt upp känslor för och snart spricker ta mig fan det där fjärilsboet i magen för nu jävlar kan det inte killa mer. Kanske kan man gämföra det med en ruskigt bra dag. MVG på samtliga prov på föregånde vecka, man hittar 100kr på marken påväg till gymmet där man senare träffas polaren som säger att han fick reda på att Linda i SP2A ta mig fan gillar mig. Nae, det är nog mer som en god doft som är på snärten att sticka i näsan för att det luktar så gott. Solsken, rött, leende, skratt, vatten, Grilla, kramas, fika, träffas, prata. prommenad, Spela, dator, träna, tänka, diskutera, musik bla bla bla. Många är dom, och fler går det att få in på dessa underbara rader som egentligen inte fyller mer syfte än att fingrarna får lite sådär småkramp och att hjärnan går i högvarv på sånt som egentligen är ganska onödigt. Men det är ändå solsken, rött, leende och skratt. För så känner jag mig idag, jag känner mig Positiv, gör du? Det hoppas jag. Det måste man göra ibland. Man är skyldig sig själv att unna sig bra stunder. För att gå och tänka på mörker, rinnande kranar, brunt gräs, yxor, krut, och brända pepparkakor hela tiden gör att man inte orkar med det mesta i livet, och det har jag hört att det kan vara bra att göra. Men nu ska jag sova, orkar inte tänka mer. Fast egentligen gör jag ju det. Anledningen till att jag slutar nu vet jag inte. Jag skulle kunna sitta här hela natta, för så chill som detta är, ja det är svårt att uppnå, du borde testa.
Gonatt, pussokram. Kom ihåg en sak innan du stänger ner detta: Solsken, rött, leende, skratt, vatten, Grilla, kramas, fika, träffas, prata. prommenad, Spela, dator, träna, tänka, diskutera, musik.

Vilka är dina ord?

Inga kommentarer: