onsdag 29 april 2009

"Blondinbellor"

Jag kom precis över en adress till en bloggerska som öskade att hon gick i blondinbellas fina Diorskor. Hennes innhåll var som alla "de" andra 17-åriga bloggerskor, där de skriver om fredagens fest eller hur deras nya kläder är det nyaste modet, bla bla. Jag antar att du som 15-årig flicka ser upp till dessa och önskar att ditt liv var snarlikt. Något jag inte tycker är fel dock. Av det lilla  jag läst så verkar de ha schyssta liv med händelserika dagar. 
Något alltid lika kul att läsa är de testosteronfyllda killarna med på tok för mycket finnar i ansiktet som kommenterar med fula ord och ren avundsjuka. Let´s face it guys, ni är riktigt upp i dalen avundsjuka. Jag kan tilläga att jag också är det. Jag fullkomligt älskar att skriva blogg, men har aldrig riktigt brytt mig om någon läser det eller inte. Men skulle jag få chansen som "blondinbellorna" har fått skulle jag ta den direkt. Skriva om mitt liv som singelkille i heta Norrköping(som om någon skulle vilja läsa det).
Varför är "blondinbellorna" patetiska, undrar jag? Sure, de må ha en image som verkligen uppmanas till en äkta blondin, och sånna tycker vi ju inte om. Men hon skriver och fler än du tror läser och avundas av det glamorösa livet hon lever.

Så sluta klaga och låt de sköta sin sak. Att kunna ?försörja sig? på att skriva internetdagbok är något som står högt uppe på min önskelista och jag vet då att många inte skulle tacka nej till det livet. 

Jag har aldrig blivit underhållen av vad deras texter säger mig, men jag är glad för deras skull och tycker de ska fortsätta. Så logga in på din Rogue och ganka loss på någon low-leverserver istället, vi vill inte ha dina spyda kommentarer! BYE! 

1 kommentar:

Snövit sa...

Kul att se att du bloggar!