onsdag 17 september 2008

What´s _issing _n St_ckholm?

För ett par månader sen passerade jag tillsammans med min bror en reklamskylt i centrala Huvudstaden. Det var en stor, fyrkantig och mörk skylt som gjorde reklam för de företag som skulle börja sin försäljning i det köpcentrum där bamseskylten hade placerats. Fonten som fångade 08´ornas uppmärksamhet var av vit kulör och stavade "What´s _issing _n St_ckholm?". Vad skylten upphävde för syfte och vad det gjorde reklam för får du med egna hjärnceller lista ut, tog mig 5 sekunder.
Varför skriver jag då om denna vanliga upplevelse och inte alls speciella stund? Jag kom och tänkta på vad den betyder för mig, vad saknas för mig? Och för att vara med specificik, vad saknas för mig i Stockholm? Jo, en halvarab vid namn Fredric. Kan han ta sitt feta arsle och flytta tillbaka till Sverige. Han har allt för länge varit borta i det landet där du får fängelse för att vara otrevlig. Så fredde, ta ditt pick och pack, flytta tillbaka till Sverige och Stockholm, ta bilen ner till mig så festar vi galet, precis som vi alltid har gjort! Miss you bro!

Inga kommentarer: