söndag 28 september 2008

Im a True Gamer

Det finns ett antal svenska individer som inte känner mig för den killen jag är. Den egentliga faktan dom vet om mig är stark reducerad till 0. De vet väl ungefär att jag är runt 20 år och har en dialekt som är av den fulare sorten. Det enda namet de kan referera till för att få in mig i en konversation är Tamerlane, som så är min Gamertag, mitt Nick.
    När jag i unga dagar plockade upp den fyrkantiga Nintendokontrollen och såg Super Mario på den oerhört gamla TVn vi hade i vardasrummer för första gången blev jag helt förälskad. Visst var det inget ovanligt att vara grabb på 4 vintar och vara en Nintendoboy, men jag var redan vid den åldern en riktig nörd. När senare brorsan skaffade ett Playstation började intresset för Rollspel dyka upp och Final Fantasy VII blev då den häftigaste spelupplevelsen jag någonsin hade haft, och det är det även idag. Men det bästa som jag någonsin har gjort inom spelscenen var när jag köpte min Xbox tillsammans med Unreal Championship och senare ett år efter releasen skaffade Xbox-live.  Det var med nöd o neppe jag fick spela för familjen och de härliga stunderna framför UC spenderades till en början med en kille som kalla sig Tesse. Han berättade en dag för mig att det fanns en klan som var helt galna i spelet och krossade allt motstånd. Den hette NS (Nave seals). Jag bestämde mig direkt för att där, där ska jag in. Killen som ägde klanen nickade InZane och till en början tyckte jag han var riktigt dryg. Det tog mig ungefär 2 månader innan jag hamade i samma lag som InZane, som i verkliga livet heter Fredric och är min bästa kompis idag. En annan spelare som gynnade lagat var Devils Hawk, även han står mig mycket nära, Daniel Malmberg, Malmis.  
     Det finns många människor som inte riktigt förstår sig på de som spelar mycket TV-spel, på ett sett kan jag förstå dem. Men så mycket goda vänner jag har träffat under min tid som Tamerlane och så mycket roliga stunder jag har haft är obeskrivligt. Idag kallar vi oss för Moment-22 och Fredric och Malmis spelar fortfarande med mig. Oscar "Bugge" Thornell är även han är gamer som har stått oss nära i många år. Det jag egentligen vill få fram är att jag älskar Spel, kommer att göra i många år framtill. Jag är helt enkelt en riktig spelnörd ;) 

2 kommentarer:

Anonym sa...

taaanerlame

Anonym sa...

Naaw Tamer då :D