söndag 22 september 2013

Det är märkligt hur livets alla vägar är styrda av de små val vi gör här i livet.
Fråga dig själv: Hur kommer det sig att du umgås med dom du gör?

I några fall har du säkert träffat en vän via skola, jobb eller annan sysselsättning. I det fallet är det inte ett litet val du har gjort. Jag började på universitetet för några veckor sedan och har på kort tid träffat en rad av härliga människor. Mitt val att börja plugga och ta mig tid att vara med på nollningen var inte ett litet val.
Det lilla valet såg ut såhär:

Jag kom till stadsparken för att möta upp alla andra nollor i sektionen Corax. Där blev vi indelade i programrelaterade grupper. Därefter fick vi instruktionen att ta tag i en kompis för att senare bli tilldelad en nollegrupp. Jag ställde mig tillsammans med en kille och vi var sist ut. Vi frågade faddern vilken grupp vi skulle gå till. Hon svarade:
 - Ta någon grupp där borta bara.

Vi började gå mot två grupper. Det var ett ryckande fram och tillbaka. Jag drog lite i min vän och började gå mot höger. Ungefär tio meter innan vi var framme ångrade jag mig och sa till killen som jag höll armkrok med, att vi tar gruppen som står till vänster.




Inga kommentarer: