onsdag 16 januari 2008

Moment-22 och vanliga känslor....

Hur definierar man början och slutet på en dag? Är det när klockan slår 00:00? För mig är det i alla fall när jag går och lägger mig samt vaknar, tror nog många håller med mig. Men om man är uppe hela natten? Då är det ju inte samma dag? Hur som helst så började min dag ungefär klockan 12:00, efter att Elin ringde oh ville bjuda på mat, me like. Därefter gick jag en promenad med Ogge som efter ca 40-50 minuter slutade med tee och South Park hemma hos mig. Sen kom det jag hade väntat på hela dagen. Att få kolla på Serier en sista gång med min älskade Marielle. Eller ja, sista vet jag ju att det inte stämmer, men just nu känns det så. Den där kliande och en överdos irriterande saken i magen försvann för ett tag. Mot slutet kom den tillbaka efter viss frånvaro. Det var då jag insåg hur mycket jag kommer sakna det. Folk tar för mycket för givet idag. Vi i Sverige tar för givet att det ska komma vatten ut kran när vi spolar och att tåget mellan Stockholm och Göteborg gåt minst 7 ggr om dagen. Det är inte förens något försvinner man verkligen ser hur bra man har det. Tro mig, jag har många erfarenheter av det. Det kändes både bra och tråkigt att bli ledsen över det. Att bli ledsen innebär oftast att något bra blir dåligt, inte alltid, men ofta. Fundera bara på själv sist du blev ledsen, var det av anledning till vad jag just beskrev, antagligen ja. Jag är en person som häldre ser glädje hos mina nära och kära än hos mig själv( Finns väl stundtals undantag :P ). Men eftersom jag vet att detta bara är en paus på mitt pågånde och underbara liv så gläds jag av att kunna bli ledsen över något sånt. Efter en viss omtanke förstår jag att anledningen är att jag har det så bra.


För er som inte är datanördar och har tillbringat en fjärdedel av er fritid att sitta framför dator/TV-spelet och lirat med andra människor i världen kommer nog inte förstå detta. Men jag kommer sakna min Xbox-360 som fan. Det är inte av anledning att jag är spelbroende på nåt sett, eller att jag är så mycket nörd att det börjar klia i fingrarna när jag inte får spela. Men känslan av att sätta sig framför TVn och dra på Xbox LIVE när gänget sitter uppkopplade är en gläde för sig. Ungefär som att komma hem till sin kompis och bli bemött av flera personer. Sitta och snacka skit, chilla och han en trevlig stund. Så känner jag för att spela Online. Kommer sakna Malmis, fredde, Bugge och alla andra sköningar på LIVE framöver. Stället som får mig att glömma bort det jobbiga och allt "Måste". Tack Moment-22 för allt. I´ll be back :D

Ta hand om er nu. Bye bye.

Inga kommentarer: