måndag 17 december 2007

Mål, önskningar och struntprat!

Meningen med livet, mål och önskningar. Mänskligt ja, betydelsefullt? I min mening, JA.
Vad är då mina?

Mål:
1. Komma in på polishögskolan
2. Gifta mig
3. Skaffa barn
4. Suta Snusa

Önskningar:
1. Träffa min pappa i för en hel dag!
2. Åka till New York och se New York Rangers I Madison square garden
3. Åka till Frankrike, Normandy, Omaha beach

Mina mål är något som SKA uppfyllas innan jag dör. Mål kan såklart ses som önskningar. Skillnaden är att dem är mer väsentliga och trovärdiga. När det gäller mina önskningar så har det inte lika stor betydelse för mitt famtida liv. Nr 2. lovade min far mig när jag var 8 år att vi skulle göra någon gång i livet, men som vi tvärr inte hann med. I och med nr 2. upplever jag nr 1.
Nr 3. vill jag få uppleva pga av mitt intresse för Europeiska Historiska platser. Jag har sett en väldigt liten bit av det Europa har att visa, åka till Normandy vill jag uppleva innan jag dör.

---

"Daniel, Snigelkotten bor i skogen" - Axel, 3år. HAHA, ägunge. Jag har kommit på att jag snart rycker in i lumpen, fett kul samtidigt som det är fett tråkigt. Kommer vara svårt att vara utan mina kära vänner så länge. Tänk om dem inte säljer Skruf i Boden, GAH! Tanken får mig att bli livrädd.

1 kommentar:

Pelan sa...

okej, nu har jag suttit och läst igenom alla din gamla inlägg här gubben. du åkte för mindre än 8 timmar sen och jag saknar din redan, och hallå 8 timmar är ingenting men när jag vet att ja inte kommer få se dig på 11 dar så blir det så jobbigt. och då kommer jag att tänka på när du rycker in i lumpen, jag vet verkligen inte hur jag ska klara mig. jag vet inte hur mitt liv skulle se ut utan dig i det nu, och jag vill inte veta det heller. visst jag klarade mig jättebra innan jag kände dig, men nu när man har vant sig att ha det bästa omkring sig hela tiden så är det svårt att tänka sig det. att inte kunna ringa när man vill och bara prata med dig om jag är ledsen eller om jag bara har lite damp som jag brukar och vill avreagera mig på någon. och inte kunna ringa dig när mli är iväg någon stans och jag inte vill äta ensam. lixom du är ju min räddaren i nöden som kommer när jag känner mig ensam som jag ofta gör,då kommer du och sover med mig och det känns så jävla skönt när jag vaknar på nattan och bara veta att du ligger brevid mig.. vi är så jävla lika varandra du och ja daniel.. du kommer lämna ett stort tommrum efter dig daniel lagré.. kommer sakna våra middagar tillsammans, jag kommer sakna våra 5-minutare med våran älskade Mr, jag kommer sakna din helt undederbara dansstil varge gång jag står på dansgolvet, jag kommer sakna dina yber-nysningar och krogen kommer inte vara det samma utan dig :( jag älskar dig någonting oerhört mycket daniel lagré, potatismos kommer inte smaka eller vara samma sak utan dig <3